Известие

Collapse
No announcement yet.

Температурен датчик

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Температурен датчик

    Колеги здравейте

    Въпроса ми е следния:
    Карам GTV 1.8 16v 2000 година
    Колата не работи както трябва от време на време мени обороти няма достатъчно мошност и сутрино време леко заглъхва.

    Бях на диганостика по параметри всичко е наред дебитометъра си работи нормално Ламбада сондата също
    махнал съм катализатора. Само и единственно има разминаване в отчитането на температурата.На таблото отчита 91-92 градуса и включва перката,а пък на компютъра отчита 99-100 градуса също така на компютъра изписва че колата е влизала в -30 градуса а максимално в 112 градуса което е невъзможно според мен.Казаха ми да сменя датчика че проблема е бил в него

    Датчика къде точно се намира на водната помпа или на друго място
    Този датчик който подава информация за компютъра


    Благодаря ви предварително



    Благодаря за бързите ви отговори. Датчика вярно е само 1.Той показва едновременно и на уреда в таблото и на компютъра.Вчера го смених и с новия датчик перката на радиатора ми се включва подобно като на proper. Това според мен не е много реално защото със старият датчик перката на радиоатора ми се включва на 91-92 градуса.На какво може да се дължи това (дали не са ми дали друг вид датчик) !? Или пък е нормално след като смених този датчик и на мен като на proper да се пуска перката на 97 градуса.Просто по рано да не отчитало правилно. А по въпроса с реостата къде точно се намира колега ако знаеш , защото за първи път чувам за такова нещо. Благодаря
    Last edited by spasko1980; d.m.y г., 19:48.

  • #2
    мисля, че на 2000 година би трябвало да ни е на всички датчика "двоен" и се намира на термостата един вид. "Едната му част" (едно цяло е , но 2 сензора мисля) на датчика, подава сигнал към уреда в купето, а другата към комп-а....се си мислих, че еднакви стойности подава, ама явно не.....!?!?!?

    Но има и модели с 2 отделни датчика...
    Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от proper Покажи съобщение
      едно цяло е , но 2 сензора
      Ми не е с два сензора. Просто един датчик с три крачета, навит в термостата. Нищо повече.
      Ако е с две крачета, значи има втори датчик някъде в блока и той е за уреда на таблото.
      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
        Ми не е с два сензора. Просто един датчик с три крачета, навит в термостата. Нищо повече.
        Ако е с две крачета, значи има втори датчик някъде в блока и той е за уреда на таблото.
        Напълно е възможно...в ръководството просто израза беше такъв, че сякаш е "двоен", а не че подава "раздвоен" сигнал...но определено към уреда и към комп-а са 2 отделни кабела и понякога има разлики в показанията, което обаче може да се дължи на "времето" на реакция на стрелката на уреда по-скоро....
        Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

        Comment


        • #5
          Последно някой знае ли 100% как се псукат степените на перките....доколкото аз си спомням
          1-ва трябва да е от 83 град. някъде до 92....логиката е, че като отвори Термостата на 83 да има да влиза охладена течност не чай.....
          2-ра степен е от 92 нагоре.......

          Така мисля... някой с мнение?!?!?!

          Е, сега като при мене се псука перката на 97 градуса....ко е тва??? това е от скоро според мен....
          Реле ли е ???
          Датчик ли е??? (ако да, защо? каква е логиката???)

          Аз ръководството, което имам не показва схемата при моя модел.....дава ги релетата на съвсем други места, явно стария модел.......

          някой има ли идея на 1.5.5 мотроника и фаза 2, къде са релетата двете за сяка степен????


          Едната снимка е на релетата и бушоните вътре в купето под волана в ляво, а другата е отпред над двигателя...други няма уж......

          Е кои са степените.......

          По схемите, които имам трябва уж леглата да са цветни (жълти)...тра ла ла....няма такива.......
          Има едно само "свободно" по-нагоре реле, което е с жълта основа, но си седи само отделно от другите и е само едно...

          Ааааа и както се вижда, на едната снимка от дясно едната дупка между релетата......там е празно.......има ли го при вас??? отдавна е така май, ако ми го е махнал някой ще му *****

          Мнения?????
          Attached Files
          Last edited by proper; d.m.y г., 13:48.
          Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

          Comment


          • #6
            1 степен 92 пуска 89 спира
            2 степен 97 пуска 94 спира
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Е, сега като при мене се псука перката на 97 градуса....ко е тва??? това е от скоро според мен...
              Не ти работи първа степен,виж си реостата,може да е залепнал,нов е евтин около 40 кинта е
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                1 степен 92 пуска 89 спира
                2 степен 97 пуска 94 спира

                мда аз грешно съм го написал.....разбира се че пуска от високата темп. и спира при свалянето и....
                Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Не ти работи първа степен,виж си реостата,може да е залепнал,нов е евтин около 40 кинта е
                  И аз така мисля брат.

                  Свалих го и има напуквания (по керамичната обвивка), без да виждам прекъснато.....но ще го сменя........

                  Странното, е че събота понеже нищо не работеше взех един от Явор свалихме го от кола за на части......

                  Е с него първо тръгна, но само след 2 минути не искаше да псука никаква степен и тръгна да грее...добре че го видях.....

                  Та шашнах се ....каква е логиката при скапан (предполагам е бил този) реостат да не тръгва никва степен изобщо..........
                  Не трябва ли само първа да не тръгва ако е спакан??????????

                  Пълен шаш. Но днеска ше си зема нов реостат все пак...
                  Alfa Romeo Spider 2.0 16V Twin Spark 155hp '00 Lusso

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Не ти работи първа степен,виж си реостата,може да е залепнал,нов е евтин около 40 кинта е
                    колега, моята включва 1-ва степен още преди 90 градуса - някъде към 80-85 градуса и това мисля не е нормално
                    и при мен ли проблема ще е в реостата??? къде се намира това животно и как изглежда??? така и двигателя ми не може да загрее повече от 75-80 градуса, иначе в града вдига и е около 90

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от raffaello Покажи съобщение
                      колега, моята включва 1-ва степен още преди 90 градуса - някъде към 80-85 градуса и това мисля не е нормално
                      и при мен ли проблема ще е в реостата??? къде се намира това животно и как изглежда??? така и двигателя ми не може да загрее повече от 75-80 градуса, иначе в града вдига и е около 90
                      Ето го и реостата! Темата също е интересна http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=24909&
                      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря за бързите ви отговори. Датчика вярно е само 1.Той показва едновременно и на уреда в таблото и на компютъра.Вчера го смених и с новия датчик перката на радиатора ми се включва подобно като на proper. Това според мен не е много реално защото със старият датчик перката на радиоатора ми се включва на 91-92 градуса.На какво може да се дължи това (дали не са ми дали друг вид датчик) !? Или пък е нормално след като смених този датчик и на мен като на proper да се пуска перката на 97 градуса.Просто по рано да не отчитало правилно. А по въпроса с реостата къде точно се намира колега ако знаеш , защото за първи път чувам за такова нещо. Благодаря
                        Last edited by proper; d.m.y г., 23:34.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от spasko1980 Покажи съобщение
                          А по въпроса с реостата къде точно се намира колега ако знаеш , защото за първи път чувам за такова нещо. Благодаря
                          Реостатът се намира в горният ляв край на радиатора, пада се под под дебелия маркуч за антифриза. Керамичната му част не се вижда, докато не развиеш двете болтчета, с които се закрепя и не го измъкнеш навън.
                          156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
                          Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от proper Покажи съобщение
                            И аз така мисля брат.

                            Свалих го и има напуквания (по керамичната обвивка), без да виждам прекъснато.....но ще го сменя........

                            Странното, е че събота понеже нищо не работеше взех един от Явор свалихме го от кола за на части......

                            Е с него първо тръгна, но само след 2 минути не искаше да псука никаква степен и тръгна да грее...добре че го видях.....

                            Та шашнах се ....каква е логиката при скапан (предполагам е бил този) реостат да не тръгва никва степен изобщо..........
                            Не трябва ли само първа да не тръгва ако е спакан??????????

                            Пълен шаш. Но днеска ше си зема нов реостат все пак...
                            Провери и кабелните обувки,да не са се стопилииначе може да няма видим проблем и пак да не работи
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment

                            Working...
                            X